Helg och Alla Hjärtans Dag..

Helgen har varit helt underbar...  Vi har haft det lugnt och skönt tillsammans familjen och jag..
Jag Älskar er alla utan er vore jag ingenting...

I fredagskväll så var alla våra barn samlade och åt en tacopaj och sallad inför Alla Hjärtans Dag . Det är inte så vanligt att alla är samlade så jag och Thomas njöt av varje sekund. Madelene har ju flyttat hemifrån och Sebastian är ofta hos kompisar.
Senare kom Sebastians kompisar hit och lanade hela natten.. Datorer på mitt matbord i vardagsrummet är inte så kul men det är smällar man får ta. Skönt att dom är hemma och inte ute på stan och ränner.

Alla Hjärtans Dag firade vi på isen med skridskor och fika. Maja hade bakat Alla Hjärtans Dag bollar helt själv som hon bjöd på. Maja älskar att åka skridskor så det uppskattas. Själv så stod jag över i dag för att min rygg vill inte som jag vill.

Min lilla skridskoprinsessa.


Varm choklad är aldrig fel.


Min lilla "plutt" vi hade det skönt i solen.


Den här fina rosen kom vår stora tjej med.
Även om vi har sagt att vi inte ska lägga pengar på den här dagen för att det är viktigast att vi har varandra och att jag vet att hon behöver sina pengar till annat så ville hon ge oss den här rosen så det värmde extra mycket i våra hjärtan..
Vi Älskar dig!!  Du är verkligen en tjej med hjärtat på rätt ställe.

Något mer som värmde var telefonsamtalet som jag fick av en väninna i går kväll. Tänk att du tog dig tid att ringa mig fast du var med din familj i Örebro och sov på hotell. Älskar dig så mycket Tack för att du finns!!

Idag har vi tittat på skidor på tv och tagit det lugnt. Promenarat med Pussel har vi förståss gjort.
Ikväll har Majas kusin kommit för att sova här i några dagar. Skönt för honom att slippa fritids och ha ledigt på sportlovet. Få vara uppe på kvällen och ha sovmorgon är aldrig fel.
Förhoppningsvis så ska det bli skridskoåkning och korvgrillning om vädret tilllåter. Lite mys och en dag i duveholmshallen ska vi nog också hinna med. Min rygg är helt paj men Madelene ska hjälpa mig som tur är annars går det  inte att genomföra någonting.

Underbart att ha sina nära och kära omkring sig det kan inte bli bättre och ingen pryl i världen kan ersätta det.
Något att tänka på kanske!!
Var rädda om varandra!

Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Gunbritt o Benny

Ni ser ut att ha haft en härlig dag på/vid isen :)

Vist är det härligt med familjen släkt och VÄNNER, att bry sig om och finnas för varandra...Ta vara på det dagen som är!!!! Lev här och nu...Gårdagen är borta och morgondagen vet vi inte om den kommer...Det är klart vi måste få ha drömmar och planer för framtiden i alla fall...Men det viktigaste enligt mig är nuet...Njut av det och av varandra!!

Kram Gunbritt

2009-02-19 @ 09:32:36
URL: http://belgarhuset.com
Postat av: Anna

Såg dig inte ute i backen, tyckte att jag såg Maja, men det var ju LITE folk därute!

2009-02-19 @ 23:24:28
URL: http://anchalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0