Veckan som gått....

Det har varit en ganska lugn vecka.. Maja har varit hemma för att hon vantrivs på lekis vilket vi måste göra något åt.
Hon tycker att dom gör samma saker varje dag och att hon inte lär sig något. Hon vill lära sig att räkna, läsa kan hon redan. Så här i efterhand så hade det varit bätttre för henna att få börja skolan och hoppa över lekis. Men vi kände att hon skulle få följas åt med kompisarna och få leka ett år till innan allvaret börjar. Inte ha så bråttom alltså, men som sagt hon behöver mer stimulans än vad lekis har att erbjuda. Inget att göra åt nu utan att försöka att  göra det bästa av situationen.

Marina har varit här och fikat och det är alltid lika trevligt.
Här sitter hon tillsammans med sin hund Tindra.



I onsdags kom Gunbritt hit och hälsade på. Det var riktigt kul för att det var länge sen.
Vi åt våfflor för att det var våffeldagen och drack cola förståss.
Hon hade med sig en försenad födelsedagspresent till Maja och en Väntans tider present till Madde. Vilket var väldigt
uppskattat. Tack!! du är så snäll.

På torsdagen var jag med Madde på föräldragruppen. Vi såg bla. förlossningsfilmen och det var riktigt spännande att få vara med. Så många förväntansfulla blivande mammor och pappor och alla i Maddes ålder.
Maddes mage växer hon är nu i vecka 31 så det är inte långt kvar nu. Ska bli så kul att få bli mormor.

Den här bilden är fem veckor gammal så att magen har växt på sig lite till.


I torsdags ringde min läkare och sa att jag skulle få en akutremiss till magnetröntgen jaha sa jag och en timme senare ringer dom från Eskilstuna radiolgen och säger att jag ska komma i morgon kl 10.00 så det var snabba ryck.
Jag tog bussen tidigt på fredagsmorgonen och hoppade av hos Gunbritt, där fick jag frukost och sen skjutsade hon mig till sjukhuset. Efter det så åkte vi hem till henne för lite lunch. Lite prat, hundkel, fotoalbum och målning hann vi också med innan jag tog bussen hem igen. En trevlig dag och tänk att vi fick träffas två gånger samma vecka.
Kan inte köra bil själv för att jag äter för mycket värktabletter som påverkar mitt omdöme. Tack för hjälpen!!
Ska bli skönt att få reda på varför jag har så ont i ryggen och förhoppningsvis så kan det göras nåt åt det så att jag får ett normalt liv igen.

I helgen så tar vi det lugnt för förra så hade vi saker uppbokat både fredag och lördagkväll.
Så skönt med lite lugn och ro och att göra ingenting.

Ja visst ja i morgon ska vi till Milla och Moa för att Moa fyller 15 år. GRATTIS gumman.

Tänk när du var så här liten Moa. Tiden går så fort.



Här är min prins som inte är hemma så mycket tyvärr!!
Han  är mest med kompisar, hemma hos dom eller vid datorn hemma hos sig.
Älskar dig gubben och du vet var vi finns om du behöver oss.
Fin bild med grimage på temat..


Min vikt då? Jo nu väger jag 58,7kg. Snart har jag gått ner 34kg. Så det går neråt fortfarande men väldigt sakta. Vill helst inte gå ner så mycket mer nu. Annars så funkar det mesta med maten okej. Om jag mår dåligt så är det oftast mitt eget fel.
Många vill att jag ska sätta ut före och efter bilder men jag vet inte kanske någon annan gång.

Nu ska jag fortsätta med maten, Maja och Anton kommer snart hem från bion och då vill dom nog ha mat om inte magarna är fulla med popcorn förståss.

Ha det så bra och trevlig helg på er därute.
A-S

Kommentarer
Postat av: Gunbritt m flock

Visst var det roligt att det blev två ggr förra veckan som vi sågs :)

Det var sååå trevligt...Även om en stor del av dig försvunnit sen sist ;)

Kul att se att operationen lyckats...

Njut av ditt nya jag!!!

Innuti är du ju samma person som förut och blir bara ryggen bättre så kommer du att kunna njuta ännu mer av livet...

Lättare att orka med om man inte väger förmycket ju...

Mycke roligare och lättare att hitta kläder osv...



Skulle gärna gå ner jag med, men men, anden är villig och kroppen svag ;)...



Kramar Gunbritt.

2009-03-31 @ 00:06:59
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Gunbritt m flock

Tack för att du kom och ställde upp !!! Hoppas vi hittar honom snart!!!

Dahro tackar för grattiskramen och hälsningen...

Du får gärna komma fler ggr. :)

Dina små fyrfota med ;) Kul att det fungerade så bra...(Även om Dahro och Pussel INTE ska vara tillsamans;)...)

Hälsa övriga familjen från oss...

Kram Gunbritt

Ps. Dags att skriva lite här igen???? Eller??? :) :) :)

2009-04-14 @ 23:29:12
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Gunilla Pettersson-Kingsley

Hej min bästa kusin.

Vad roligt att läsa om min goa kusinbarn. Jag tycker så mycket om dom och det hoppas jag att du vet.

Jag jobbar mer nu och har inte haft något tillfälle att komma till dig vilket jag tycker är synd. Men man behöver ju inkomst tyvärr......

Jag träffade Madde och hennes kille på Willys här om dagen och dom är så söta och det ska bli så spännande att å se en ny liten släkting....

Tyvärr har jag inte fått hem min man än, men jag väntar på domstolens beslut nu....

Jag älskar er kram från Gunilla med familj.

2009-04-20 @ 09:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0